11. ŚLĘŻA DŁUŻEJ; Ślęża czerwonym, powrót łagodniejszy, ale dłuższy; 3:15 godz., 9 km, 420 m w górę; neoprezbiter;

LINK do nawigacji: https://mapy.cz/s/keguzajanu

Najkrótsza droga prowadząca z DFS na szczyt Ślęży. Od strony Sulistrowiczek zbocza tej góry są strome, dlatego dystans wycieczki nie jest duży, ale 400 m przewyższenia to już wyzwanie, zwłaszcza że szlak jest miejscami kamienisty i nierówny. Po wyjściu furtką za Domem, skręcamy w lewo i podchodzimy 300 m do szerokiej poprzecznej drogi leśnej. Idziemy w prawo i po kilku minutach docieramy do czerwonego szlaku, który – jeśli skręcimy w lewo, pod górę – zaprowadzi nas na samą Ślężę. Przez nieco ponad 2,5 km idziemy zgodnie z czerwonymi znakami, mijając poprzeczne ściezki i drogi. Szlak jest cały czas wyraźny, a w razie wątpliwości należy wypatrywać znaków na drzewach. W połowie trasy przecinamy czarny szlak okrążający Masyw Ślęży. Za tym punktem nasza droga staje się bardziej stroma, a po deszczach należy tu uważać na śliskie kamienie. Po ok. 1,5 godz. Od wyjścia powinniśmy osiągnąć mierzący 718 m n.p.m. szczyt Ślęży z kościołem Nawiedzenia NMP, Domem Turysty, wieżą widokową i licznymi miejscami do wypoczynku przy pięknych widokach. Najkrótsza droga powrotna to powtórka z podejścia i wędrówka czerwonym szlakiem. Jeśli chcemy trasę nieco wydłużyć, a równocześnie ominąć najbardziej stromy odcinek po kamieniach, możemy zejść najpierw szlakiem żółtym w stronę Przełęczy Tąpadła – przejezdnym nawet dla samochodów terenowych i wózków dziecięcych – a po ok. 1,5 km na Polanie z Dębami (przy wiacie – miejscu na odpoczynek) skręcić w lewo, w dół w szeroki Trakt Bolka, którym dotrzemy najpierw do szlaku czarnego, a zaraz potem (2 km od zejścia ze szlaku żółtego) do szlaku czerwonego, znanego nam z podejścia. Stąd do DFS wracamy już tak samo, jak szliśmy w pierwszą stronę.