5. ZALEW: nad Zalew Sulistrowicki, 1,5 godz., 4 km, 170 m w górę, kanonik;

LINK do nawigacji: https://mapy.cz/s/gugehedone

Spokojny spacer pomiędzy Sulistrowiczkami a Sulistrowicami z wizytą nad Zalewem Sulistrowickim, który w letnie miesiące przyciąga miłośników wypoczynku nad wodą. Trasa w większości asfaltowa, z lekkimi podejściami. Po wyjściu za bramę DFS należy skręcić w lewo i po ok. 300 m marszu poboczem głównej drogi skręcić w prawo pod górę przy krzyżu. Po chwili zobaczymy restaurację Zielone Wzgórze, przed którą odbijamy na lewo, mijając wkrótce zakończenie rowerowej trasy zjazdowej Suliwoods. Po przejściu kilometra dotrzemy do skrzyżowania z drogą, którą wiedzie czerwony szlak – skręcamy tu w lewo, w dół, trzymając się odtąd szlaku. Po kilku minutach po lewej stronie widzimy już zalew – można zatrzymać się tu na odpoczynek, korzystając z dostępnej infrastruktury (otoczenie zbiornika było w ostatnich latach odnawiane). Ten sztuczny zbiornik powstał przez zagrodzenie Sulistrowickiego Potoku – tego samego, który przepływa przez Park Wenecja i którego wody zasila też strumyk płynący obok DFS. Czerwony szlak prowadzi przez zaporę i dochodzi do głównej drogi, którą wkrótce opuszcza, skręcając w prawo pod górę. Po 200 m i minięciu ostatnich zabudowań dochodzimy do skrzyżowania, na którym opuszczamy czerwone znaki – należy skręcić w lewo w szeroką poprzeczną drogę leśną. Lekko podchodząc, pokonujemy pół kilometra, po czym skręcamy w lewo w niewielką ścieżkę wiodącą w dół – po lewej ręce powinniśmy mieć łąkę, a po prawej ścianę lasu. Po przejściu 300 m dojdziemy z powrotem do DFS – furtki trzeba wypatrywać z prawej strony.